söndag, maj 28, 2006

En fläkt av sommaren

Den här helgen har varit en sommarfläkt. Jag har gjort massa saker som påminner mig om min barndoms somrar...

I fredags for vi som sagt ner till kusten och ställde upp familjens husvagn i Lysekil. Vi hittade bra plats med lagom avstånd till vattnet. Nu ska vi bara fixa några saker som t.ex. ett kylskåp o ett tältgolv.. :) Sen är det bara att invänta alla lediga helger att spendera där! Åh, det ska bli så skönt. Där är man verkligen ledig! Finns inte direkt många "måsten" man kan göra där. Fiska krabbor som in the old days kanske? ;)

Sen har vi ju haft det vackra somriga sommarvädret! Sol och lite vindar. Meterologerna utlovade ju regn men sen NÄR kan man tro dem egentligen?! ;)

Igår hjälpte jag en kompis och kusin att flytta. Svettigt värre! Hennes boning påminde mig verkligen om att städa och rensa OFTA samt att flytta sällan!

Idag är det ju kära Mors Dag. Jag gav min mamma ett biobesök tillsammans med mig, pojkvännen och svärmor. En mammadag =) Och just för detta så har jag ju spenderat hela dagen ute på landet (där jag trivs bäst!) bland gräsmattor, utemöbler, sol och fika. Har även hoppat studsmatta med brorsönerna och vart på cykeltur bland åkrarna. Det är ren njutning att få vara här!

Snart stundar kalas hos pojkvännens brorsbarn. Studsmatta i present blir det, så snart får man väl hoppa några hopp till!


1 kommentar:

Anonym sa...

Hi! Just want to say what a nice site. Bye, see you soon.
»