måndag, maj 15, 2006

boktips - feng shui

Har en ny bok i handen; Rensa i röran med Feng Shui.

Jag och min mami beställde lite böcker från adlibris för några dagar sedan. Då hittade jag en mkt billig bok (37:-!) om att inreda med feng shui. Har hört många prata om det och blev lite nyfiken, och med det priset var det ju dags att slå till =)

Måste faktiskt säga att än så länge är den riktigt intressant. En del saker låter lite pjåkiga och löjliga men man kan sätta in dem i egna sammanhang så förstår man tänket. Om du samlar på mycket "skräp" är detta verkligen inspiration för dig att börja rensa! Själv är jag ganska bra på att resan då och då så jag har redan kommit en bit på vägen! Men däremot får jag minuspoäng då jag har både dator och tvättkorg i sovrummet... Vi får väl se hur långt jag tänker gå =) Helt enkelt handlar den om tips och råd för att skapa ett harmoniskt hem med feng shui. Sedan säger boken också att man genom ordning och reda i hemmet kan skapa bättre förutsättningar i livet (tex större chans att vinna på lotto), hur det är med den saken återstår att se!

Rensa i röran; Karen Kingston; Månpocket


Inga kommentarer: