fredag, april 21, 2006

Inside Man

Ikväll var det dags för en biokväll! Det var ett tag sedan nu, senast Lilla Kycklingen, så det var mysigt o krypa upp i biostolen tillsammans med my man, the great man ;)

Valet av film föll på Inside Man, och det visade sig vara ett ganska bra val. Två timmar lång, men den kändes inte så lång vilket borde tyda på att den höll handlingen uppe =) Ingen pang-pang-pang-film, vilket kan vara rätt skönt o slippa ibland även om man vill ha lite action (men man får faktiskt lite). Clive Owen, Denzel Washington och Jodie Foster gjorde helt godkänt ifrån sig måste jag säga. Denzel är ju en skön snubbe alltså! Allt utspelar sig i/kring en bank i samband med ett ovanligt och väldigt listigt rån, stundtals lite förbryllande. Och jag tror att det är meningen, att man ska vilseledas lite och behöva tänka till, men den är inte sådär helt omöjlig att sedan faktikst förstå. Vilket jag ofta upplever med sådana filmer så det passade mig väldigt bra, att jag kunde förstå, haha!
Så har ni funderat på om den är nått att se, ger jag tummen upp.

Näpp, nu är timmen sen och jag ska upp tidigt för att ge mig in i ett helt annat mörker än biomörkret, nämligen det totala, hemska, mattemörkret!

The End (ha ha)

1 kommentar:

Anonym sa...

Då kanske man skulle ta sig en titt på Inside Man då?