tisdag, april 25, 2006

Gamla möbler

Nytt och modernt är snyggt. Men ibland vill jag ha någon gammal och mysig möbel. Som det gamla symaskinsbordet jag har som bänk i mitt lilla kök. Det har liksom lite historia =)

Tycker man då som jag att gamla möbler kan vara fint finns det en del att titta på hos
Butik Sophie. Jag hittade också när jag surfade runt att man kan få nya möbler fast med gammalt och slitet utseende hos Ambiance. Värt ett besök ändå, man får gammal huskänsla, vitt och fräscht.
Kan ju också vara snyggt att bara blanda något gammalt med allt det nya moderna som en kontrast. Det gäller bara att hitta en möbel som passar i det sammanhanget ;)

På min 20-års dag fick jag ett gammalt skrivbord (renoverat enl. mina önskningar!) i present av my man. Jag blev lika glad, om inte mer, som om jag skulle fått en helt ny möbel. Me like.


Inga kommentarer: