måndag, januari 16, 2006

en riktig tjejkväll...

... kan leda till många och långa diskussioner om de mest världsliga saker som kan kommas på. Men det kan också pratas om det som många tycker är självklart tjejsnack; killar och sex (och typ shopping å massa annat...).

Ikväll avverkade hur som helst jag och mina två underbara vänner flera intressanta ämnen =). Som t.ex. pluggande, jobb, döden, sex, preventivmedel o diverse andra saker som smet sig emellan alla övergångar.

Det var riktigt skönt att få vädra sina åsikter, höra andras åsikter, jämföra erfarenheter och likheter och så vidare... Vi pratade t.ex om p-piller eller p-ring är bäst (är man glömsk ska man nog ta p-ring! ;)), hur man handskas med någons bortgång och vilka tankar som dyker upp (flera hundra hos mej, vad gör man med personens tillhörigheter?, orkar man bo kvar i samma hus?, vill man fortfarande åka på semester? osv.), vad ska man plugga till och måste man jobba med det resten av livet (jag vill ju bli så mycket; stylist, marknadsförare, resledare, grafiker bla bla bla). Ja, vi hade mycket att prata om och det var riktigt kul!

Dessutom slängde vi ett öga på teven ibland och bland annat såg vi på Nanny-akuten. Jisses! säger jag bara. Vilka ungar, eller rättare sagt, vilka föräldrar! Jag förstår inte hur man kan orka låta det gå så långt.. Jag skulle bli tokig. Man måste ju vara konsekvent. Okej, det kanske inte är så lätt alla gånger men man måste ju. Annars går det ju som det går hos de där familjerna. Ganska intressanta program ibland, varenda kanal har ju något nannyprogram verkar det som också. Förhoppningsvis ser en och annan mindre klok förälder o lär sig ;)

Så var det med det. Dags för en liten lur.
Goodnight & sleep tight.

Inga kommentarer: