måndag, oktober 23, 2006

Förtidig julklapp

Är ledig idag och passade på att dra med mig modern min till stan för att kolla några nya affärer som öppnat. Planen var att inte shoppa utan bara titta, vilket alltid är lättare sagt än gjort. Men jag höll mig länge, och vi shoppade på som bara den till mamma istället. Jises, nu kan hon vara vardagschick länge ;) Men så kom vi in på det här med höstjacka... Min vinterjacka som jag beställt från H&M kommer inte förrän i mitten av november och tills dess har jag ju inget att ha på kroppen, inbillar jag mig. Så därför kollade jag in en väst. Men den var på tok för dyr såhär innan löning. Då kommer kära mamma med räddningen; "Du kan få en del av den i julklapp", då var det redan klart för jag hade dessutom en bonuscheck oanvänd också!
Sedan kom vi till nyöppnade Lagerhaus, vilket är lite av min favoritaffär. Kunde inte hålla fingrarna i styr! Köpte 8st gratulationskort (man har aldrig ngt när man behöver det akut), ett snyggt presentsnöre och 3 gafflar. Det sistnämnda är vi verkligen i behov av dock, så det kan jag vara nöjd med. Nu ska jag vänta på löning innan jag drar kortet en gång till.

Inga kommentarer: