fredag, april 21, 2006

vårkänslor!

Idag skiner solen, fåglarna kvittrar och himlen är blå. Det ger mig vårkänslor!

Jag har verkligen väntat på och längtat efter våren. Solen och ljuset så man kan få lite energi istället för att känna sig som en hösäck instängd i en mörk vrå (vinterjackan...). Och nu känns det som den är här! I söndags så jag dessutom tussilago, så nog är den på G alltid =)

Våren är här!

Funderar starkt på att köpa tulpaner när jag ska ge mig iväg till affären härnäst för att inhysa "ännu mer" vårkänsla. För tulpaner ger ett vårigt intryck! Därtill har jag snappat upp i någon tidning att tulpaner hör till några av vårens trendigaste blommor, och inte för att det spelar någon större roll, men så gör det ju heller inte saken sämre. Har läst på lite skötselråd också ;)

foto: www.s-blommor.se

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tulpaner, me like!

Anonym sa...

Levande blommor gör verkligen mycket för ett rum! Lycka till med ditt CV.