söndag, april 30, 2006

me, my girlies & us

I helgen har det vart jag o tjejerna. Liksom; tjejer all day long.

Har haft en långledig helg (otrooligt skönt!). Så jag bestämde mig för att nyttja den väl: Samla alla girlisar o bara umgås som tjejer kan ;) Passande nog smsar Marta på torsdagen; Du, räpa, ska vi vina o tjöta skit på lördag kväll eller? - Solklart. Jag är på med en gång. Raggar upp Erica & Åsa och kvällen är kirr! (Fredagen spenderas med att springa på stan med Erica i snygga vårkläder och sprätta lite pengar. Easy done =))

Hela lördag-dag bara softar jag o har det gött hemma i soffan (me like!), kollar på sjuhundra repriser eftersom jag aldrig har tid för TV:n annars… Och tro det eller ej (väldigt olikt mig) så ”värmer” jag ”upp” med att hutta lite Dooleys!
Erica kommer förbi och vi cyklar över till Marta (Erica dock bara på fälgar, långsamt värre – JA) Tjötet är igång innan vi klivit innanför dörren och fortsätter så till cirkus 1.20... Då har vi hunnit skvallra om varenda kotte vi känner till i stan, druckit X antal glas, pratat tillräckligt om det motsatta könet, spelat UNO (eii, tredje klass!), allehanda tjejproblem (kläder, ppiller, sex, utseende, o en sjuhelsicks massa annat), rökat lite (ful fylleovana), gått på toa 10 ggr var, o ja...

På vägen hem denna natt kommer vi på den briljanta idén att vi ska åka till Lager 157 den stundande dagen o sprätta ännu mer pengar. Och vi kom faktiskt iväg. En man kort och ca 1,5h för sent, men ändå =) Vi hann dit, sprätta dom där pengarna och tjöta igenom en hel fika. Not to bad!

Och ikväll är det ju Valborg. Jag är INTE sugen på att gå ut efter en ganska seg påskhelg för två veckor sedan. Men förfesten behöver man ju inte banga för det! =) Slutade (inte helt oväntat) ungefär som lördagkvällen (utan alkohol för min del) fast två timmar tidigare, och ändå är jag helnöjd!


Nu kan jag nöjt och glatt infinna på mig på jobbet imorgon igen!
Förresten har jag lärt mig ett nytt ord! ;) Rötjut är tydligen den "nya" benämningen på rödvin...?

Inga kommentarer: