onsdag, juli 16, 2008

Mera resumé

Ja, då var 0607 klart. 08 är ju inte färdigt än, så jag gör bara en kort summering! Varför resumera kanske ni undrar? Mest för min egen skull antar jag, jag tycker det är mysigt att gå tillbaka och läsa om vad man gjort och vad som hänt :)

Jo jag slutade skolan i slutet av januari. Hade avslutning med praktiken på Bishops Järntorget, haha. Men det var roligt och gratis öl! Fick dessutom en guidebok över Thailand för... den 7 februari åkte jag dit på äventyr i en hel månad! =)

Mötte upp två kompisar samt att ytterliggare en kompis åkte ner med mig. Så vi var fyra glada lärkor som begav oss ut för att upptäcka Thailand. Det blev stopp i Koh Chang, Koh Tao, Koh Samui (kunde kvittat), Koh Phangan (vi missade full-moon), Phi Phi (ahh det bästa!) och Ao Nang. Och såklart Bangkok där vi började och avslutade resan. Det var verkligen hur kul som helst rakt igenom!

Under våren sedan har det inte hänt så mycket. Dock har det blivit en hel del fika med min kompis Martina på nya fiket i stan. Vi kan lätt tjata bort några timmar varje gång och det är så gött o bara kunna unna sig det! =)

Nu är det sommar och tack vare (eller på grund av?) min Thairesa så blir det jobb för hela slanten denna sommaren. Får passa på och njuta de dagar mitt schema tillåter mig vara ledig. Mannen min har dock 4 semesterveckor, men jag lovar er, han kommer inte vara sysslolös för det ;) Nu hoppas vi bara på lite mer stabilt solväder också!


Sådär. Nu var det avklarat, lovar nu att återgå till lite kortare och nutida inlägg ;)

Inga kommentarer: