onsdag, juni 28, 2006

Sprutor

Nu är jag för dryga 20 år framåt resisstent mot Hepatit A. Får vi hoppas. För billigt var det inte.

Var nere på lokala V-centralen bara ett stenkast från där jag bor nu i förmiddags och fick som vanligt vänta cirkus en halvtimme längre än bokad tid. Sen tog hela proceduren sisådär knappt en minut. Klart, bums, ut.

Sjukvård är INTE billigt. Men det är väl ändå tur att den finns. Och jag är otroligt glad att jag inte har någon fobi för sprutor o annat jox som finns där. Men jag undrar, varför är det så få sjuksköterskor och AT-läkare som är trevliga och omtänksamma? Det kan väl inte kosta dem särskilt mycket att ta patienten på allvar och visa lite respekt? Jag har mött TVÅ läkaren på V-centralen som jag känt förtroende för. Och totalt kanske jag har varit hos en 10 olika. Fin statistik det där.

Inga kommentarer: