onsdag, september 17, 2008

Organisering

Jag är en ganska spontan människa, jag tycker om att göra saker på impuls. Hitta på något kul, eller helt plötsligt göra något oväntat. Men vad jag INTE tycker om är när jag inte vet hur jag har det. Och så blir det när saker bara är en enda röra. Har jag koll på läget och vet vad jag har att göra/vissa saker är gjorda/vad som komma skall då har jag inga som helst problem med att vara spontan... Men när det inte är så, utan att det är mycket som ska fixas med och jag inte har någon plan över det hela. Då blir jag stressad. Och på dåligt humör. Och irriterad.

Och det är ju självklart inte kul. Just nu känner jag precis så. Mitt hem ser ut som ett mindre slagfält, jag ska skriva en rapport i Webbutvecklingskursen som jag inte känner att jag har fått någon som helst ordning på, vi ska ha besök imorgon plus att jag verkligen behöver komma iväg och köpa skor (okej, det sista är väl kanske ett problem man kan stå ut med men det behövs verkligen!). Det känns stressande! Och inte alls kul...

Lösningen stavas ORGANISATION! Det är bara att inse att jag får sätta mig ner och göra en "att göra-lista" för att försöka avhjälpa min stress, för stressen hjälper mig ju inte direkt...

AHH!!

Inga kommentarer: